Saturday, February 13, 2010

~UNTITLED~

Petang ney aku rasa sunyi sangat...
Mungkin x de org kat UTP menemaniku...
Kat bilik aku s0rang2 jek..
Tapi dalam rumah ade ramai org sebenarnyer...
Cuma bukan dak2 Malaysia la..

Petang ney tiba2 jer rasa sedey...
Teringatkan mama dan adik2 kat rumah...
Rindu da rasa nk jumpa dieorg..
Tapi..Apekan daya...
Duwet x cukup nak beli tiket balik rumah..
Semua duwet aku yang ada habis untuk lesen...
Lesen kete dan m0t0r..
Ingt nak bayar sl0w2..
Tapi rupa rupanyer..
Bayar mmg sl0w2..tp sekali bayar banyak2..

Petang ney jugak
Terasa beban amek lesen kete ngn m0t0r..
Tapi bile ku pikirkan..
Memang ia satu keperluan untuk masa depan..
Kal0 x amek sekarang..
Bile lagi nak amek..
Aku kuatkan semangat t0k amek lesen sem ney..
Wala0p0n dalam hati tuhan jela tahu tak0tnyer aku nk bawak kete..

Sepanjang aku hidup di UTP...
Tak penah aku rasa susah sebegini..
Kesusahan yang dialami biarlah aku sendiri yang tahu..
Mungkin tuhan nak menguji aku..
Terasa semakin hari semakin rumit untukku..
Aku sedar sekarang aku makin jauh dari Nya..
Mungkin aku alpa dan lalai mengingati Nya..
Kuatkan aku Ya Allah..
Berikan aku petunjuk ke jalanMu..
Hanya Engkau tempatku mem0h0n pert0l0ngan..
Aminn..

Aku selalu dengar ayat ney dulu dari kawan aku..
"setiap kesedihan tu..pasti akan ada kegembiraan di kemudian hari.."
"Dan setiap kegembiraan tu, pasti akan ada kesedihan di kemudian hari.."
Aku pegang kata2 kawanku sampai sekarang..
Bila aku sedey..aku yakin pasti kegembiraan akan muncul x lama lagi..
Bila aku rase gembira sngt..aku akan cuba kawal..
Hidup ini x selalunya manis..dan x selalunya pahit..
Aku yakin kite perlu melalui nya untuk mendapatkan yang terbaek..

Rasa lega bila dapat tulis bl0g ney..
Mungkin dah terluah apa yang ada di fikiranku..
Sem0ga aku kuat menghadapi hari mendatang..
Ku p0h0n dipermudahkan setiap pekerjaanku Ya Allah..
Aminn..


6 comments:

  1. adik..
    sabar k..
    nt cuti lain kali leh balik..
    jangan sedey2..
    andai ma tahu..
    ma agi sedey..huhu..
    smoga cepat dapat lesen n smoga dapat blajar ngan baik kat sana..

    ReplyDelete
  2. rilek.. bayangkan, nnti ko akan ade lesen kete + moto.. aku ade lesen kete je.. aik ade lesen moto je.. haha

    ReplyDelete
  3. hihi..mmg x sabarla nk berlagak ngn k0rank..hikhik..=p

    ReplyDelete
  4. xpe la delai,mcm mane nk naik moto,kaki x smpai...moto tu untuk org tggi mcm aik jer..huhu
    maap delai.

    ala mareney,skrg jer rase beban sikit,nt dah setel semua skali senang la..jgn sedeh2,blaja je keter tu leklok..susah senang tu,asam garam kehidupan la tu..ko ade kawan2,family..jgn riso k honey. :)

    ReplyDelete
  5. Lai : bt0l tu lai..m0t0 t0k org tinggi cam aku ngn aik jer..haha..(maap lai..terkutuk..kui3)

    Pap0ki : maceh p0ki..da mnyk k0 t0l0ng aku..rase segan da ngn k0..^_^

    ReplyDelete