Thursday, August 19, 2010

::Mari solat terawih.. ::

1. Kelebihan Solat Tarawih Malam Pertama
Diampuni dosa orang-orang yang beriman sebagaimana keadaannya baru dilahirkan.

2.
Kelebihan Solat Tarawih Malam Kedua
Diampunkan dosa orang-orang yang beriman yang mengerjakan solat Tarawih, serta
dosa-dosa kedua ibubapanya.

3.
Kelebihan Solat Tarawih Malam Ketiga
Para malaikat di bawah 'Arasy menyeru kepada manusia yang mengerjakan solat Tarawih itu agar meneruskan solatnya pada malam-malam yang lain, semoga Allah akan mengampunkan dosa-dosa mereka.

4.
Kelebihan Solat Tarawih Malam Keempat
Orang-orang yang mengerjakan solat Tarawih akan memperolehi pahala sebagaimana pahala yang diperolehi oleh orang-orang yang membaca kitab-kitab Taurat, Zabur, Injil dan Al-Quran.

5.
Kelebihan Solat Tarawih Malam Kelima
Allah SWT akan mengurniakan pahala seumpama pahala orang-orang yang mengerjakan sembahyang di Masjidil Haram, Masjidil Madinah dan Masjidil Aqsa.

6.
Kelebihan Solat Tarawih Malam Keenam
Allah S.W.T akan mengurniakan kepadanya pahala seumpama pahala malaikat-malaikat yang bertawaf di Baitul Makmur serta setiap batu dan tanah berdoa untuk keampunan orang-orang yang mengerjakan tarawih malam itu.

7. K
elebihan Solat Tarawih Malam Ketujuh
Seolah-olah ia dapat bertemu dengan Nabi Musa a.s serta menolong Nabi itu menentang musuhnya Fir’aun dan Hamman.

8.
Kelebihan Solat Tarawih Malam Kelapan
Allah S.W.T mengurniakan pahala orang yang bersolat tarawih sebagaimana pahala yang dikurniakan kepada Nabi Ibrahim a.s.

9.
Kelebihan Solat Tarawih Malam Kesembilan
Allah S.W.T akan mengurniakan pahala dan dinaikkan mutu ibadat hamba-Nya seperti Nabi Muhammad s.a.w.

10.
Kelebihan Solat Tarawih Malam Kesepuluh
Allah SWT mengurniakan kepadanya kebaikan dunia dan akhirat.

11.
Kelebihan Solat Tarawih Malam Kesebelas
Ia meninggal dunia di dalam keadaan bersih dari dosa seperti baru dilahirkan.

12.
Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduabelas
Ia akan dibangkitkan pada hari kiamat dengan muka yang bercahaya-cahaya.

13.
Kelebihan Solat Tarawih Malam Ketigabelas
Ia akan datang pada hari kiamat di dalam keadaan aman sentosa dari sebarang kejahatan dan keburukan.

14.
Kelebihan Solat Tarawih Malam Keempatbelas
Malaikat-malaikat akan datang menyaksikan mereka bersolat Tarawih serta Allah S.W.T. tidak akan menyesatkan mereka.

15.
Kelebihan Solat Tarawih Malam Kelimabelas
Semua malaikat yang memikul ‘Arasy dan Kursi akan berselawat dan mendoakannya supaya Allah mengampunkannya.

16.
Kelebihan Solat Tarawih Malam Keenambelas
Allah S.W.T. menuliskan baginya dari kalangan mereka yang terlepas dari api neraka dan dimasukkan ke dalam syurga.

17.
Kelebihan Solat Tarawih Malam Ketujuhbelas
Allah S.W.T menuliskan baginya pahala pada malam ini sebanyak pahala Nabi-Nabi.

18.
Kelebihan Solat Tarawih Malam Kelapanbelas
Malaikat akan menyeru: Wahai hamba Allah sesungguhnya Allah telah redha denganmu dan dengan kedua ibu bapamu (yang masih hidup atau yang sudah mati).

19.
Kelebihan Solat Tarawih Malam Kesembilanbelas
Allah S.W.T akan meninggikan darjatnya di dalam Syurga Firdaus.

20.
Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh
Allah S.W.T mengurniakan kepadanya pahala sekelian orang yang mati syahid dan orang-orang soleh.

21.
Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh satu
Allah S.W.T akan membina untuknya sebuah mahligai di dalam syurga yang diperbuat dari cahaya.

22.
Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh dua
Ia akan datang pada hari kiamat di dalam keadaan aman dari sebarang huru-hara pada hari tersebut.

23.
Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh tiga
Allah S.W.T akan membina untuknya sebuah bandar di dalam syurga daripada cahaya.

24.
Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh empat
Allah S.W.T akan membuka peluang untuk dua puluh tahun ibadat bagi orang-orang yang mengerjakan solat Tarawih pada malam tersebut.

25.
Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh lima
Allah S.W.T akan mengangkat seksa kubur darinya.

26.
Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh enam
Allah S.W.T akan mengurniakan pahala empat puluh tahun ibadat bagi orang-orang yang mengerjakan solat Tarawih pada malam tersebut.

27.
Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh tujuh
Allah S.W.T akan mengurniakan kepadanya kemudahan untuk melintasi titian sirat sepantas kilat.

28.
Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh lapan
Allah S.W.T akan menaikkan kedudukannya seribu darjat di akhirat.

29.
Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh sembilan
Allah S.W.T akan mengurniakan kepadanya pahala seribu haji yang mabrur.

30.
Kelebihan Solat Tarawih Malam Ketigapuluh
Allah S.W.T akan memberi penghormatan kepada orang yang bertarawih pada malam terakhir dengan firman-Nya (yang bermaksud): Wahai hambaku!, makanlah segala jenis buah-buahan yang Engkau ingini untuk dimakan di dalam syurga dan mandilah kamu di dalam sungai yang bernama salsabil serta minumlah air dari telaga yang dikurniakan kepada Nabi Muhammad s.a.w. yang bernama Al-Kautsar.

Sunday, August 15, 2010

:: Jangan Menyerah ::

tak ada manusia
yang terlahir sempurna
jangan kau sesali
segala yang telah terjadi

kita pasti pernah
dapatkan cobaan yang berat
seakan hidup ini
tak ada artinya lagi

reff1:
syukuri apa yang ada
hidup adalah anugerah
tetap jalani hidup ini
melakukan yang terbaik

tak ada manusia
yang terlahir sempurna
jangan kau sesali
segala yang telah terjadi

repeat reff1

reff2:
Tuhan pasti kan menunjukkan
kebesaran dan kuasanya
bagi hambanya yang sabar
dan tak kenal putus asa

Thanks yau for sharing this song..Love this song for this time..=)

Thursday, August 12, 2010

ALWAYS BE THERE...~

Alllahu Akbar…

If you ask me about love
And what i know about it
My answer would be
It’s everything about Allah
The pure love, to our souls
The creator of you and me,the heaven and whole universe
The one that made us whole and free
The guardian of HIS true believers


So when the time is hard
There’s no way to turn
As HE promise HE will always be there
To bless us with HIS love and HIS mercy
Coz, as HE promise HE will always be there
HE’s always watching us, guiding us

So when the time is hard
There’s no way to turn
As HE promise HE will always be there
To bless us with HIS love and HIS mercy
Coz, as HE promise HE will always be there
HE’s always watching us, guiding us
And HE knows what’s in all in our heart

So when you lose your way
To Allah you should turn
As HE promise HE will always be there…

HE bring ourselves from the darkness into the light
Subhanallah praise belongs to YOU for everything
Shouldn’t never feel afraid of anything
As long as we follow HIS guidance all the way
Through the short time we have in this life
Soon it all’ll be over
And we’ll be in His heaven and we’ll all be fine

So when the time gets hard
There’s no way to turn
As HE promise He will always be there
To bless us with HIS love and HIS mercy
Coz, as HE promise HE will always be there
HE’s always watching us, guiding us
And HE knows what’s in all in our heart

So when you lose your way
To Allah you should turn
As HE promise HE will always be there…

Allahu Akbar…

So when the time gets hard
There’s no way to turn
As HE promise He will always be there
To bless us with HIS love and HIS mercy
Coz, as HE promise HE will always be there
HE’s always watching us, guiding us
And he knows what’s in all in our heart

So when you lose your way
To Allah you should turn
As HE promise HE will always be there…

Allahu Akbar…


Hope I'm strong enough to face all this..Thanks my friends..thanks papoki..thanks ain..thanks aik..thanks kak bi..you guys always be there when i need all of you..Semoga dipermudahkan segala urusanku..Amin..~

Tuesday, August 10, 2010

SEMOGA MAMA CEPAT SEMBUH...


Esok kita akan stat berpuasa..Selamat berpuasa untuk semua.. Saat ney semua orang gembira menyambut bulan Ramadhan..Tapi hari ney aku terasa sedih yang amat..Tadi adik aku msg..kata nya mama ku sakit.. Aku yang berada dalam class Wastewater Dr.Shark, terasa lost sebentar..Rasa mcm x paham pape Dr. Shark ajar..sedangkan aku berada di line kedua dlm kelas td..Nampak sebijik2 ape Dr. Shark tulis kat depan..Tapi aku x leh nak concentrate..Terasa macam lambat cngt class nak abes...

Bila class da abes..trus aku call mama..rasa nak nanges dengar suara mama..Aku dengar suara mama lemah sngt..mcm mama nanges tp mama sembunyi kan dari aku..Mama ckp dari semalam mama makan tp mama muntah semula pastu...Seluruh badan mama lemah dan sakit2..Tersentuh hati aku bila mama cakap camtu..Aku kesiankan mama..Walaupun mama sakit,mama masih cakap mama ok..I wanna go home!! Mama..i miss u s0 much..miss u s0 s0 much!!!

Patut la semalam terasa homesick sngt2..rupa2 nya mama sakit..Semoga mama cepat sembuh..I really2 wanna go home..Mama..Niny will always pray for u...Ya Allah..sembuhkanlah mamaku..Berikan kesihatan yang baik kepada mamaku..Aminn..


Wednesday, August 4, 2010

Hadapi Dengan Senyuman...

Hari ni aku rasa penat sngt..lab punya la lama giler..da la maen ngn "air kumbahan semulajadi" plak tu..huhh..!! wat lab sorang2 tuh yg mencabar..sebelum ney,maen wat jer..makl0mla wat keje dlm group..Mane la kesah cngt paham ke x procedure lab tu.. kui3~

Semakin lama..semakin takot nak hadapi hari2 mendatang..baru ku tahu betapa susah nyer nak jadi student universiti..waaaa..tu la..sebelum ney asyik maen2 jek..third year ney baru nak sedar..ish3..mane nak prepare tok PCS..nak pk tok ETP..lab lagi yg merapu2 kene evaluate sorang2..waaa...takot2..start sem ney x ley maen2 da..T_T

Kehidupan hari demi hari semakin sukar plak aku rasa..ney bl0m lagi final year..kene wat FYP sorang2..x terpikir dek akal..rase nak kembali ke zaman kanak2 p0n ade..2 ari lepas aku da wat practise PCS..seb baek Mr Razol bg peluang practise..baru aku taw betapa lemahnya aku bila kene wat presentation sekor2..owh..!!!

Tadi kene wat lab sorang2..setiap procedure kene wat sorang2..waaa..baru ku tahu lemahnya aku bila kene wat keje sorang2..Perasaan takot membuak2 jer skang..camne la aku lepas ney agknye ek..

Tapi xpe..i'll try my best to improve myself..ak blaja slow2..kalo x blaja mane nak reti kan..???
Sungguh mencabar hari2 yg bakal ku lalui nnti..Tapi aku yakin and aku taw..setiap kesusahan yang aku hadapi skang akan jadi memori paling indah untuk aku satu hari nnti..mesti aku ingt setiap kesusahan aku hadapi kat UTP neyh..hukhuk..~

Jadi skang..susah camne pon..gambate MARENEY!!kamu boleh..hadapi semuanya dengan senyuman...=)

Hari2 mesti mau senyum... hadapi dengan senyuman...=)
There was an error in this gadget