Tuesday, March 29, 2011

YA..AWAK CANTIK...


Tengokla kiri kanan sekeliling korang hari ini...Owh,dia sangat cantik...Kalo x nak tgk,sila pejam mata...Memang fitrah manusia sukakan kecantikan dan inginkan kecantikan. Cantik itu anugerah. Tapi, cantik itu jugak sebenarnya satu ujian...
Bila kita kata cantik itu anugerah,pe kebendanya tuh??Si cantik yang mempunyai wajah licin bersih,sepatutnya bersyukur kerana tidak perlu pening kepala dah pikir macam mana nak atasi masalah kulit.. kos rawatan muka aka maintenance pon patutnya da murah. Tak perlu nak beli krim muka tu,krim muka ni..Langkah kaki pon yakin je... Bila orang tengok, sedap jek mata memandang..gebunya pipi..lawanya mata...seksinya bibir..badannya juga mantap gitu..uishh..Ce tanya laki mana la yang suka pandang perempuan cantik kan..


Abis tu, kalo cantik itu ujian pe benda plak??Haa..ni yang mau cite panjang..Trend sekarang, si cantik dijadikan pilihan untuk melariskan pelbagai produk di pasaran...Tidak kira la iklan pape pon..produk tu la..produk ni la..Iklan pakaian??Tu pon termasuk skali..tayang body sana sini...dah jadi trend model sana sini..memangla sedap mata memandang,tapi itulah penambah dosa kita sebenarnya..nauzubillah..Kadangkala semua itu akan mengundang kritikan orang..Kan x sedap tu kalo orang duk mengutuk belakang..Dia dapat dosa,kita pon dapat sekali..Itulah antara ujian besar bila jadi orang cantik..
Ya..awak memang cantik..ramai orang akui...Tapi,kan lebih baik awak pelihara kecantikan awak untuk yang orang sepatutnya..Tak perlu dipamerkan disana sini..Syukurilah kecantikan awak and peliharalah ia sebaik baiknya...Mungkin hari ini awak cantik,tapi ingatlah,bila tuhan nak tarik nikmat kecantikan tu, sekelip mata je Dia buleh tarik..Kesimpulannya, bersyukurlah dengan apa yang ada dan peliharalah ia sebaiknya kerana semuanya tidak kekal selamanya...


Dedicated to all my beloved people and me myself..

Saturday, March 5, 2011

Kalo jatuh mesti malu..!!

Haa..tipu la kan kalo korang cakap seumur hidup korang x penah jatuh..Even aku sendiri pon dah banyak kali penah jatuh..masa kecik2 dulu jatuh basikal,dah besar2 ni,nak terjatuh tangga penah,nak terjatuh sbb lantai licin penah...nak terjatuh masuk longkang pon penah..Semuanya nak terjatuh,so hampir2 nak jatuh la tu kan..kalo la terjatuh kan,nak wat cane ek?Haa..Waktu aku belek2 muka buku pagi tadi,aku terjumpa satu benda ni..cara cara nak cover malu bila terjatuh..buleh la apply kot..sebab kita bukan taw bila kita nak jatuh kan..haha..selalunya,jatuh tu x da la sakit sangat pon..tp malu tuh,ya ampun, tuhan jela taw..lagi lagi kalo ramai penonton...mana nak letak muka..h0h0...Mari kita tgk cara cara nak cover malu kalo terjatuh seperti di bawah nih:


kalo jatuh tersepak batu??
Jangan terus bangun, sebaliknya korang baring lu and trus berguling-guling sampai jauh dari perhatian orang ramai...lepas tu,agak agak bila dah takde org nampak,haa baru bgn..


kalo terjatuh beskal
cepat2 naik beskal semula dan jatuhla lagi bnyk2 kali supaya org ingat korang saje2 buat lawak...(ape jadah ntah wat lawak kat tgh2 jalan..)

kalo terjatuh tangga
trus bersilat seolah-olah anda dirasuk atau sedang berlawan dgn makhluk halus...silap2 hari bulan,orang cakap"ko ni gila hape?"..haha

kalo terjatuh dlm longkang??
pungutla sampah yg ada sambil marah2 dgn suara yg kuat,mesti org ingt korang ni orang yg amat prihatin terhadap kebersihan...kononnya la..nak cover malu punya pasal..

kalo terjatuh di dpn bus stop??
terus buat2 pengsan sampai ada org tolong korang..kalo takde..baring je trus kat citu smpai takde org lagi kt bus stop tu...(kalo orang ramai,baring jela smpai malam..)..

kalo jatuh tergelincir kt lantai licin??
tarik la member2 sekali (atau sesiapa yg ada kt sebelah korang) supaya jatuh bersama-sama..takde la korang malu sorang2 je nanti.. ye tak?...(kalo dapat pelempang sebijik, padan muka..haha)



kalo jatuh dalam lecture hall???
Guling2 sampai depan lecturer,bukak beg..buat2 macam nak anta esaimen kat lecturer..kalo x da esaimen yang nak dianta,amek buku lam beg,buat2 nak tnya soklan yang x paham kat lecturer tuh..korang paham ke x paham lecturer tu cakap,lain cite..angguk je..jnji dapat cover malu jatuh td..=p



Tuesday, March 1, 2011

JANTUNG DAN MERCUN...



"0o0o op0c0t.." "mak engkau jatuh..".."bongekla.."..haa,,camtu la lebih kurang kalo jantung aku tiba2 terkejut...Lama lama buleh gugur jantung den..Sejak dua menjak ni..p0m pam p0m pam sini sana..tiap2 malam mesti ada jek bunyi duk gngu ketenteraman aku..dah puas jantung aku terkejut..Seingat aku la,stat dari chinese new year hari tu sampai la ke hari ni,bunyi p0m pam p0m pam tuh x penah abes..Sakit dah jantung aku ni..mulut p0n penat duk melatah..seb baekla tak melatah benda bukan2..


P0m pam pom pam yang aku maksudkan tu ialah MERCUN!!..Udah2 la main mercun tu budak2 wei..buleh kena sakit lemah jantung la saya kalo hari2 terkejut..waaa..hati pon sakit taw tak kalo terkejut ngn bunyi mercun nih..rasa nak g lempang jek orang yang main mercun tuh..Kalo kat umah dulu,aku memang pantang betul kalo adik laki aku main mercun..macam2 jenis mercun kawan2 dieorg main.."bedil bola la..bedil tupat la..bedil roketla.."bedil dalam tin pon ada..bedil tu sama la ngan mercun..ore kelate pangl mercun tu bedil..Contoh gambar mercun ada kat bawah tu kalo x taw jenis2 bedil yang aku sebut kat atas td..


Bedil bola
Bedil tupat akak ketupat
Bedil roket
Kalo raya,adik2 aku main bunga api yang warna merah tu jek..seposen dapat la 5 batang(yeke??)..haa..main yang tuh je selamat..kalo x pon,duk dalam umah  tolong tekap kueh raya(mcmla aku bagi dieorg tekap kueh..haha)..Biar adik aku terkurung macam budak ni kat dalam umah sbb tak leh maen mercun,asalkan adik aku selamat..


ni bukan adik aku..hiasan semata mata..=p

  



AMARAN!!! aka nasihat..
Kepada budak2 yang suka cngt main mercun tu,udah2 la tu..kang aku p sekeh sekor2 baru taw..x kan dah ilang anggota badan baru nak serik kot????















There was an error in this gadget