Friday, October 22, 2010

Air gedegang

Mesti korank familiar kan dengan mesin "air gedegang"...Asal usul nama air gedegang ney sebenarnya gini..bila kita masok je duit, pilih nak air ape..pastu.."gedegang"..bunyi air tin jatuh kat bawah..haaa..sebab tuh la kite panggil die "air gedegang"...Aku x taw la nape aku addicted cngt minum air gedegang seminggu dua ney..mungkin sebab x dop air kat bilik kot..jadi,aku g la turun beli air gedegang kat bawah blok..senang,mudah dan cepat..=p

Dulu aku x penah kesah pon kewujudan mesin air gedegang neyh..x penah terpikir pon nak beli air dari situ..tetiba ade la satu malam neyh..kawan aku nak beli air kat mesin tuh..die pon ajak la aku sebab dia x taw nak guna mesin air gedegang tuh..(noob giler budak tuh..haha..ops..maap..terkutuk plak)..Sejak hari tuh..aku p0n suka la turun beli air gedegang neyh..

Syiling yang aku kumpul dari zaman nenek moyang aku dulu dah abes aku guna t0k beli air gedegang neyh..hampeh tol..abes duit syiling aku...dalam minggu ney jek..tiap2 malam aku g turun beli air gedegang ney...addicted weyh..addicted!!
Tapi kan..ada satu benda aku suka pasal mesin gedegang ney..dia buleh wat magic..haha..dengan adanya mesin air gedegang neyh..aku x perlu bersusah payah g tukar duit 50sen jauh2..(x nak ajar..nanti ssh aku nak basuh baju..muahaha~)

2 3 malam lepas, tiap2 malam aku beli ice lemon tea..malam ney aku bantai air coke..tetiba jek terasa nak minum..malam esok agaknya mane aku nak korek duit nak beli air gedegang neyh??air ape ek aku nak beli??Tape2..esok kang aku pikir..aku nak tidor lu..ngant0k dah ni..nite semua..~

4 comments:

  1. masuk syiling 20sen,20sen,10sen
    ataupon 5keping 10sen
    ataupon 20sen,3keping 10sen
    nanti keluar seketul 50sen
    selamat mencube kawan2
    :))

    ReplyDelete
  2. Papoki : haa..ckp2 ngn org laen..satgi ko masok duwet..x kuar2..padan muka mu papok..

    Yau : takpe..kandungan gula dalam gula maseh stabil..haha~

    ReplyDelete
  3. thamby,,,ko ni ketggalan zman la dik,,,tu zman ak kt mrsm lgi ak duk wak bnda tuh,,,tukar duit kt mesin air gedegang a.k.a air debOk,,,hahaha,,,mesin bsuh kt tmpt ko xbrp nk cggih lgi la kot,,,kt tmpat ak de yg blh gn duit ketas da,,,kah3,,,
    bkn kndungan gula dlm gula la but kndungan gula dlm darah,,,try p cek tgk,,,ambOi suka btul mnum air gedegang ek,,,satgi ko plak yg gedegeng,,,hahaha

    ReplyDelete