Tuesday, March 1, 2011

JANTUNG DAN MERCUN...



"0o0o op0c0t.." "mak engkau jatuh..".."bongekla.."..haa,,camtu la lebih kurang kalo jantung aku tiba2 terkejut...Lama lama buleh gugur jantung den..Sejak dua menjak ni..p0m pam p0m pam sini sana..tiap2 malam mesti ada jek bunyi duk gngu ketenteraman aku..dah puas jantung aku terkejut..Seingat aku la,stat dari chinese new year hari tu sampai la ke hari ni,bunyi p0m pam p0m pam tuh x penah abes..Sakit dah jantung aku ni..mulut p0n penat duk melatah..seb baekla tak melatah benda bukan2..


P0m pam pom pam yang aku maksudkan tu ialah MERCUN!!..Udah2 la main mercun tu budak2 wei..buleh kena sakit lemah jantung la saya kalo hari2 terkejut..waaa..hati pon sakit taw tak kalo terkejut ngn bunyi mercun nih..rasa nak g lempang jek orang yang main mercun tuh..Kalo kat umah dulu,aku memang pantang betul kalo adik laki aku main mercun..macam2 jenis mercun kawan2 dieorg main.."bedil bola la..bedil tupat la..bedil roketla.."bedil dalam tin pon ada..bedil tu sama la ngan mercun..ore kelate pangl mercun tu bedil..Contoh gambar mercun ada kat bawah tu kalo x taw jenis2 bedil yang aku sebut kat atas td..


Bedil bola
Bedil tupat akak ketupat
Bedil roket
Kalo raya,adik2 aku main bunga api yang warna merah tu jek..seposen dapat la 5 batang(yeke??)..haa..main yang tuh je selamat..kalo x pon,duk dalam umah  tolong tekap kueh raya(mcmla aku bagi dieorg tekap kueh..haha)..Biar adik aku terkurung macam budak ni kat dalam umah sbb tak leh maen mercun,asalkan adik aku selamat..


ni bukan adik aku..hiasan semata mata..=p

  



AMARAN!!! aka nasihat..
Kepada budak2 yang suka cngt main mercun tu,udah2 la tu..kang aku p sekeh sekor2 baru taw..x kan dah ilang anggota badan baru nak serik kot????















No comments:

Post a Comment