Wednesday, August 4, 2010

Hadapi Dengan Senyuman...

Hari ni aku rasa penat sngt..lab punya la lama giler..da la maen ngn "air kumbahan semulajadi" plak tu..huhh..!! wat lab sorang2 tuh yg mencabar..sebelum ney,maen wat jer..makl0mla wat keje dlm group..Mane la kesah cngt paham ke x procedure lab tu.. kui3~

Semakin lama..semakin takot nak hadapi hari2 mendatang..baru ku tahu betapa susah nyer nak jadi student universiti..waaaa..tu la..sebelum ney asyik maen2 jek..third year ney baru nak sedar..ish3..mane nak prepare tok PCS..nak pk tok ETP..lab lagi yg merapu2 kene evaluate sorang2..waaa...takot2..start sem ney x ley maen2 da..T_T

Kehidupan hari demi hari semakin sukar plak aku rasa..ney bl0m lagi final year..kene wat FYP sorang2..x terpikir dek akal..rase nak kembali ke zaman kanak2 p0n ade..2 ari lepas aku da wat practise PCS..seb baek Mr Razol bg peluang practise..baru aku taw betapa lemahnya aku bila kene wat presentation sekor2..owh..!!!

Tadi kene wat lab sorang2..setiap procedure kene wat sorang2..waaa..baru ku tahu lemahnya aku bila kene wat keje sorang2..Perasaan takot membuak2 jer skang..camne la aku lepas ney agknye ek..

Tapi xpe..i'll try my best to improve myself..ak blaja slow2..kalo x blaja mane nak reti kan..???
Sungguh mencabar hari2 yg bakal ku lalui nnti..Tapi aku yakin and aku taw..setiap kesusahan yang aku hadapi skang akan jadi memori paling indah untuk aku satu hari nnti..mesti aku ingt setiap kesusahan aku hadapi kat UTP neyh..hukhuk..~

Jadi skang..susah camne pon..gambate MARENEY!!kamu boleh..hadapi semuanya dengan senyuman...=)

Hari2 mesti mau senyum... hadapi dengan senyuman...=)

6 comments:

  1. hrmm..wish u luck sist..u can do it..just remember ur mum..ur family..ur fwend..they're ur strength..insyaAllah..

    p/s:i like ur "rain"..like a raining day at my village..hehe =P

    ReplyDelete
  2. thanks a lot kak amni..i must be strong to face all of this..i'll try my best..insyaallah..=)

    ReplyDelete
  3. best la buat kt lab sorg2..bru senang fhm..

    gudlak..senyum sokmo :P

    ReplyDelete
  4. best tu best la jugak..dapat experience t0k fyp nnti..but bila ngh buat lab,ade org d0k tgk, nak evaluate..tu bley jadi parkins0n trus..terketar2 nak pipette,nak wat experiment..haha..nyway,thanks yau..=)

    ReplyDelete
  5. nini,sbnarnye dh lame aku bace post ni,tp aku xle nk komen,ni aku try lg skali..

    baru ko tau kan perasaan org pakinson sebenar kan...

    ReplyDelete
  6. T_T ...
    ko pon mesti baru taw kan cne perasaan orang tak0t ketinggian mcm aku ney..baru k0 taw cne perasaan aku gayat tmpat tinggi..

    nur,kite ney bnyk kelemahan lagi..yuk kite baiki yuk!!!

    ReplyDelete