Friday, December 10, 2010

BERSYUKURLA ADA BANGLA KAT NEGARA KITA NI..

Meh aku gtaw korank..
Hari ni baru aku rasa bersyukur ada BANGLA kat malaysia ni..
Korank taw nape?
Korank cuba tgk bgnan tinggi2 tuh..
Sape yg buat?
Memangla hasil kerja engineer,arkitek,dan orang berkerjaya laen2..
Tapi ape yg terselindung di sebalik tu..korank mungkin x taw..
Engineer..arkitek..consultant..semua tu manage project..
Tapi..tanpa bantuan BANGLA2 yang keje kat site tu..
x de nyer bangunan tinggi2 tu naek sendiri..
Dieorg tu kira gadai nyawa nak wat bangunan tu..
Kalo aku p0n..pk lebih 10 kali nak naek atas tuh..
Walaupun ade terdetik kat hati aku nak nanges duk site ni..
But at da same time..aku bersyukur..
Bnyk benda aku blaja walaup0n baru beberapa hari di sini..
Kalo ekotkan hati..skang jugak nak cab0t lari..
Tapi..masih bnyk ilmu yg boleh aku timba kat sini..
Even dari BANGLAA pon sebenarnya buleh blaja..korank jgn x taw..hehe..
Tadi farid bwk aku naek sampai tingkat 5..terketar2 lutut..
Satu hari t..hari nak naek sampai atas..tanpa rasa takot2..
Skang ni aku tgh kumpul kekuatan dan keberanian..
Aku nak jadi brani cam BANGLA2 tuh..
Tanpa BANGLA2 tuh..agk2nya ada ke di kalangan kite ni nak gadai nyawa panjat tinggi2..
Dieorg cuma panjat atas besi2 and kayu2 kat situ je..
sekelip mata je buleh jatuh dari tingkat atas smpai bwh..
Bersyukurla ade nya dieorg walaup0n kadang2 dieorg ni bwk masalah kat negara kita ni..
But at the same time..dieorg pon turut membantu kita dlm construction..
K la..mau chow dulu..



4 comments:

  1. jgn jatuh cinta sudeh..nnti merana si dia haha

    ReplyDelete
  2. btul2..slame ni kite prejudice kt bangla..huhu..
    beliau..sgt stuju..haha

    ReplyDelete
  3. jangan lepas intern balik bangla suda cik nini oi

    ReplyDelete
  4. yau and acap: aku dtg tok intern..x de nyer nak TERjatuh cinta..haha..

    papoki : nak ke aku balik ngn bangla..kang melopong ko kan,,haha

    ReplyDelete