Thursday, December 16, 2010

Kepulan kepulan putih..

Sejak aku berada di Institut Perguruan Bahasa Melayu Malaysia ni..Aku nampak banyak kepulan2 putih dalam opis aku..di site projek..di bus stop..di kantin..di kedai2 makan..di mana2 saje kecuali rumah aku di wangsa maju skang..

Kepulan2 tu warna je putih tapi boleh mati aku duk hidu sedut benda2 tu tiap2 ari..Dulu kat utp,aku pantang betol ngn kepulan2 putih ni..Mering kepala aku di buatnya...Even orang yg tolong buatkan kepulan2 putih tu duk tepi aku pon aku cakap busuk..aiyaaa..
Tapi masa utp da berlalu..Kehidupan aku dah berubah sekarang..Aku kini hidup di tengah2 kesibukan kota..penuh dengan kepulan2 putih di mana2..Tak dapat nak melarikan diri da..nampak gayanya aku perlu JOIN mereka2 ni kot..Ape cadangan korank??

Kat dalam opis skang setiap setengah jam aku sedut kepulan2 putih tu..Naek mering kepala aku..Setengah pertama orang ni..pastu sambung plak org laen..past masok plak sorang lagi..Memandangkan aku masih kanak2 kecil di sini..umur pon x sampai setaon jagung..Apela dayaku nak halang mereka..ni tempat mereka kan..
Kalo ekotkan hati nak je aku JOIN dieorg..senang cite kan..haha..ngantuk je..pussss..pusssss..kuar kepulan2 putih..buleh wat bentuk bulat2..kuar ekot idung la..kuar ekot mulutlaa..pilih je..Tapi kalo aku, aku telan jela kot..haha..

Untuk masa sekarang..aku sedut jela kepulan2 putih tu..x leh nak watpe dah..ini la kehidupan engineer2 di kota..jangan terkejutla bila aku da balik utp t aku da reti wat kepulan2 putih bulat2..haha..

Kepada mereka2 yang berada di tempat sama seperti aku..marilah kita sama2 cuci peparu bila da abes intern nanti ek..Camne nak cuci tu aku pon x tawla..pakai febreeze buleh la kot..
K la..aku perlu pergi mengikuti jejak langkah monyet sekarang..panjat memanjat smpai tingkat 7 + 2 basement...total : 9 tingkat SAHAJA..s0b3..chow dulu..~

2 comments:

  1. bagus yau..seb bek mu tak terjebak ngn kaum sejenis mu hok suko wat asap tuh..hehe~

    ReplyDelete